Lojuuko laatikossasi vanha älypuhelin, joka toimii vaikka olet jo vaihtanut sen parempaan malliin? Tästä avautuu paljon mahdollisuuksia! Laadi puhelimellasi valokuva, jossa on tekstiä, numeroita tai muuta viestiä. Asenna kuva puhelimen kotinäytön taustakuvaksi. Lukitse puhelin numerokoodilla tai kuviolla, jonka pelaajat jonkun tehtävän kautta pystyvät keksimään. Kun puhelin avautuu, pelaajat saavat taustakuvasta tärkeän vastauksen tai viestin. Näin voit käyttää puhelimen lukitusta.
Puhelinta voi pelissä käyttää myös vinkkien antamiseen. Anna pelajille tarinaan sopivan hahmon ”käyntikortti”, jossa on hätänumero, jonne voi soittaa jos peli jää jumiin. Itse tietysti vastaat soittoihin keksimäsi hahmon roolissa!
Puhelimesta voi myös soittaa äänitettä, näyttää videota tai löytää QR-koodin lukijaa…
Karikot : Puhelin on niin arkinen tavara, että tehtävästä voi tulla tylsä. Käytä siis mielellään kuvaa, ääntä, koodinlukijaa tai muuta mikä ei kuulu jokapäiväiseen puhelimen käyttöön. Harkitse mihin tarinasi kohtaan puhelin-tehtävä sopisi ja käytä puhelinta vain kerran (paitsi jos se on välineenä vinkkien saamiseen).